sâmbătă, 11 iunie 2011

Nam chef azi

        Poezii de ale lui Tudor prelucrate de mine
                   http://www.youtube.com/watch?v=w_4nLtYqtyc       
                                                                             Nu am chef azi

Nu am chef azi, nu am chef azi,
N-am chef de nimic.
Nu am chef azi, nu am chef azi
De vodcă sau de gin,
tequila, rom sau vin.
Țigări, nu mai vorbesc,
Iar pe tine, pe tine,
pe tine te urasc.
Nu te vreau azi.
Nu mă vrei azi, nu mă vrei azi...
Îmi spuse ea râzând
Nu mă vrei azi, nu mă vrei azi...
S-a ridicat ușor, avea un umăr gol
Și zâmbetul amar,
Băiete ești prost, iar eu nu sunt o curvă
pe-un trotuar!
Nu mă vrei azi? Nu te vreau azi!
Nimic mai ușor, nu mă vrei azi!
Nu te vreau azi!
Eu voi pleca-n curând,
rămâi cu mine-n gând.
E lapte-n frigider, iar banii, ciorapii și
șapca ta sunt pe calorifer.
Te-am iubit, măăăă!
Fraiere! Te iubeam!
"Ne vedem joi, ne vedem joi",
Am urlat după ea.
Vreau să vii joi, vreau să vii joi!
Alerg desculț pe hol,
dar holul este gol
Un păhărel de vin, mă uit: Cine e?
Vecinul meu Dan de la mezanin.
Au trecut ani, au trecut ani
Și viața s-a schimbat.
Au trecut ani, au trecut ani
Mi-am luat și eu nevastă,
Urâtă și cam proastă.
Am doi copii cu ea
Și îi feresc cât pot de mult
De soacra mea.
Au trecut ani, au trecut ani
Și viața s-a schimbat.
Au trecut ani, au trecut ani
Mă duc mereu pe hol, dar holul este gol
Nu-i lapte-n frigider, iar banii, ciorapii
și șapca nu-s pe calorifer.
Au trecut ani, nu-s pe calorifer,
Au trecut ani, am fost un fraier,
Un mare, mare fraier...



                    Nam chef azi

Nam chef azi, nam chef azi,
Am chef de nimic (MĂINE)
Nam chef de tine, nam chef de nimeni,
De vodca sau de gin,
Tequila, vin sau rom,
Țigări să nu mai spun,
iar pe tine, doar pe tine nu te vreau AZI,
 și te urăsc

nu mă vrei azi, nu mă vrei?
Mă întrebă ea râzând
Ridicânduse amar cu un umar gol
Și cual ei zâmbet ușor:
Băiete ești prost, și ca tine mai sunt!
Eu nus o vagaboandă...,

Pleca plângând ea spunând:
Nu mă vrei azi. Nu mă vrei?

Nimic nui mai ușor decât să fi refuzat
Mai greu este să spui da
Cand mintea țio ia razna
și sufletul ție gol!
Dar ce spun eu că ceasul e târziu
Și ea nu mai e
Iar eu tot singur sunt.

Și când te gândești co puteam păstra
chiar dacă numi era perfectă
Pentru că și așa viața în doi
din jur
Nu ma depășit.

Dar au trecut ani și iar au trecut
Și eu am rămas la fel
Neschimbat
Dar să nu uit de unde am plecat
Nu am chef, nu am chef
Azi.

Oare mâine va mai exista?


chiar dacă această linie exprimă zăpușala minții cui a inventato


eu nu sunt precum scrie aici.
mar interesa sămi fac un site mov care să nu exprime bancul prost
dar nu știu cui să mă adresez
tudor
vrei?

eu îmi aduc aminte ce scriam în agenda zilei de 1 mai 2001.
aveam un scris oribil si greoi.
era pentru că eram catatonică de la medicamente.
și mă intreb de ce am suferit atât dacă tu,
mă consideri printzesa.
o prințesă nar trebui să sufere pentru că are.
verbul a avea.
tu ai ceva al tau, tudor?
eu am un mare secret
și atât.
dacă vrei să fi făptașul și nu iscoditorul
dacă vrei să ai și nu să furi
când dumnezeu ția dăruit deja două mâini și inima
dacă vrei să ai și nu să furi
când deja ești un om ce suferă
...
eu mam gândit că suferința este lucru mare
nu pentru că șio face omul cu mâna sa
ci pentru că viitorul le aparține.
cei ce nu visează nu vor avea
cei care nu vor să sufere nu au trecut
și nici prezentul nui bucură
tu gândeștete că întro zi vei avea
o familie
mare
o slujbă
o masă la care propria ta familie
să aibe ce săși așterne
pe masă

și atât
că ce altceva își poate dori un om mare
că el suflet are
are legi neîncălcate
are!

și totul va fi
numai pentru tine
că de,
cui altcuiva săi pese
de
tine?
cui?

știu că e greu
să fi singur
și nimeni
să nuți audă
vorbele
care tac
dar poate totuși tăcerea
te face să auzi
că ești singur
și dacă ești singur
poți.
verbul a putea
a putea să faci înseamnă a putea să fi primul
născut.
a putea să faci
înseamnă să nuți pese că ceilalți zac
a putea să faci
înseamnă a putea săi judeci
precum cel de sus o face
 că de, așa sunt
zeii
puțini sunt cei care pot avea inițiativa facerii
pentru că le e teamă că o vor face alții
mai prost decât el
de ce naș faceao eu dacă tu și așa zaci.
eu facând un lucru bun azi
mâine vor fi langă mine
încă doi oameni
ca mine.

și de ce ar fi toți ca mine?
pentru că nu tuturor le pasă
de mine
așă că mai bine eu sunt cine sunt
sau care
și să numi pese
că voi zăceți.
din prostia de a suferi față de un om ce zace
vei ajunge și tu să zaci la rândul tău
mai grav
neînțelegândul pe cel de lângă tine
de ce zace.
el se poate scula
șiți zâmbii perfid
 că de tu zaci
și el face,
cel ce face primul
are și demnitara autoritate
de a conduce
o idee
de aceea nu e bine
să conduci
că ajungi săi manipulezi
pe cei ce vor să te manipuleze
astfel
ei se simt mai bine zăcând
fără idei proprii
și personale
zicând că iată ce tari sunt ei
și de fapt acela fiind tudor.
tudor vladimirescu
este preferatul mamei mele
aveam o cutie de chibrituri pe care se afla poza sa
 imensă și frumos colorată
tu câți ani?
că dacămi spui câți ani ai știm
cine tea botezat.
dar nu
asta cu poza lui tudor era o chestie veche
la noi în casă
așa cum acum lui mama îi plac
horia cloșca și crișan
mie numi plac
pentru că știu despre ei
că au murit surghiuniți pe rug
și numi plac proștii.
uite de exemplu dacă era un film
aș mai fi zis
să fie
a
cum mel gibson
a pățit
fiind castrat.
în cartea mea despre francmasonerie
scrie despre demiurg
cum că el este un bărbat castrat.
cui îi trebuie ceva ce un obiect de artă
bună
nare?
cui?

teai gândit vreodată
că ești
în mintea lor
un fel de ceaușescu
dar nu în funcție de președinte
ci
pe post
de tablou?
stai deasupra oamenilor și veghezi
aiurea
când de fapt
poți să te scobori
iubind
tot ce prinzi
să nuți scape
că așa se învață
lovindute
dar poate tu ai întâlnit multe prințese
și ești sătul
zăcând în camera ta ponosită
special
spre a nu mai atrage prințese și regine
dar ele și așa vin la tine
 pentru că le plac
lucrurile ieșite din comun
le plac bărbații care suferă.
ce ar fi ca întro zi
să te trezești la realitate
săți faci patul impecabil
și curat lună
ai să vezi
că nici o prințesă nu se va mai apropia de tine.
câh
ar zice ele
copilului ce lar zămisili
precum ca întro telenovelă
cu tine
ca să te fure
mamei tale
săraca femeie
ce slabă e.

așadar că mai bine
tu să asculți de mine
 tăcerea ta

 cuvintele leai așternut 
pe o hartie
deja
 și dacă poți
scrie cât de mult
 că nui rău
dar făle ca o știință și nu ca un monolog!
te rog.
ia de cap una din ele
ideile
de exemplu actoria și arta scenografică
și așterne idei noi și revoluționare despre ele.
pe hârtia ce nu se poate șterge
sau arunca la coș
chiar dacă se fură
orice bun deal tău furat
este un dușman aflat!
taiei capul
și considerăte razbunatorul filmului
de mai sus
al lui mel
mielu șel cel blând
iaș zice eu
nuți place de el?
nui așa?
hai că te văd
ești în pijama
de ce tremuri
nu mai gândii
că vin.


așă că dacai oferi putere
celui ce stă degeaba
mai bine stai și tu și fă mai rău decât "face" el
dar nu o să ajungi decât
ca mine
 să studiezi
psihologia
oamenilor
aceștia.
nui rău nici așa
pentru că vei devenii
de doua ori avertizat.

dar să ști că dintre ei dacă unul poate simții
că vii la ei.
așă că mai bine
taci.

și fă ca mine
 scrie.

că întro bună zi
ceea ce vei scrie tu
va ajunge pe masa elevilor
ca tipare și legi de a învăța
că de
mama lor
 se crede prințesă
decât să faci un copil cu o prințesă
 mai bine ia o vagaboandă
de pe stradă
și aratăi ce ai scris 
sau învațo
ai curaj?

că de
asta este lumea răzbunării
în care cele proaste stau pe stradă
că și așa nu le vede nimeni
și cele deștepte
umblă.
eu nam zis prostituată
sau să încerci să faci ceva necugetat
eu am zis ca o vagaboandă
și definesc acum cuvântul:
este o femeie
tare
puternică
adică are curajul de a suferi
și a plânge pe stradă.
că doar de asta fuge de stat în fața tivului
nui așa?
mă gândeam la tania popa
de exemplu
săraca
ce roluri i se dau
de prostituată
caldă
când de fapt prostituatele sunt
reci
și seci.
dacă o actriță poate juca un astfel de rol 
nu are de ce se numi
personaj
ci actor.
la neutru
și general.

hai pa,


ȘI NU UITA - NU TU EȘTI CEL CARE NARE CHEF AZI!

2 comentarii: